uctovnictvoprevsetkych.sk

Stanovenie cieľov v podnikaní

Publikované: 26.8.2021

StanoviÅ¥ si cieľ a smerovaÅ¥ k jeho napĺňaniu je spôsob akým vieme svoje podnikanie posúvaÅ¥ efektívne a rozumne k úspešným koncom. Ako si ale tieto ciele nastaviÅ¥? Ukážeme vám metódu, ktorá sa používa pre nastavenie cieľov nielen v podnikaní ale využiÅ¥ ju môžete aj v osobnom živote.

Pri stanovovaní cieľov sa opierame o našu víziu. Kde chceme byÅ¥ za rok, dva alebo 5 rokov? Ako si predstavujeme naše podnikanie a hodnoty, ktoré do neho pretavujeme? Všetky ciele by mali byÅ¥ nasmerované na dosiahnutie tej jednej vízie.

Počuli ste už o metóde stanovenia cieľov SMART? SchopnosÅ¥ nastaviÅ¥ si ciele dobre, je kľúčová pri ich napĺnaní.

Ciele by teda mali byÅ¥ stanovené v zmysle SMART, čo sú prvé písmenka týchto pojmov:

S – špecifické ciele, čiže ciele, ktoré sú jasné a špecifické. Inak povedané, skúste ich prerozprávaÅ¥ kamarátovi alebo partnerke. Mali by sme maÅ¥ presne jasné v tom, čo nimi chceme dosiahnuÅ¥.

M – merateľné ciele, čo znamená, mali by sme presne vedieÅ¥, kedy sme ich dosiahli. Napríklad chcem predaÅ¥ 100 párov ponožiek do 1 mesiaca.

A – musíme sa uistiÅ¥, že ciele sú reálne dosiahnuteľné. Zlyhanie je súčasÅ¥ou života, ale keď máme možnosÅ¥ sa mu vyhnúÅ¥ tým, že sa vieme na stanovenie cieľov pozrieÅ¥ reálne, urobme to. Samozrejme, netreba sa ani báÅ¥, určité riziko je s podnikaním a cieľmi v ňom spojené, ale realistický pohľad by mu nemal chýbaÅ¥.

R – Ciele by mali byÅ¥ dosiahnuteľné, ale dostatočne vysoké na to, aby sme mali motiváciu a zároveň nadšenie pre ich dosahovanie. MaÅ¥ dostatočne silný účel, ako hybný motor za našimi činmi, je veľmi dôležité.

T – ÄŒasovo orientované. Cieľ bez stanoveného času je len prianie. Zostane visieÅ¥ vo vzduchu a nepríde s ním zodpovednosÅ¥ a potreba úlohu dokončiÅ¥. Je potrebné maÅ¥ časový termín na dosiahnutie cieľa, aby sme vnímali dôležitosÅ¥ a tlak.

Pokiaľ ste si už ciele nastavili, ďalším dôležitým krokom je ciele rozdrobiÅ¥ na menšie ciele. Tento krok nám pomôže k dosiahnutiu hlavných cieľov.

Poslednou úlohou je definovaÅ¥ si ročné a štvrÅ¥ročné ciele. Cieľom je, aby sme mali úplne jasno v tom, čo chceme v rámci daného štvrÅ¥roku naplniÅ¥ a ako to naviazaÅ¥ na ročné ciele. Určením časových úsekov sa nám podarí úspečne dosiahnuÅ¥ nastavenú víziu.

Prajeme veľa úspechov v podnikaní!










© 2019-2020 uctovnictvoprevsetkych.sk všetky práva vyhradené | o tento web sa stará Powered by SYCOM Servers a domarstudio.sk